Ordbajsare eller verkstad

 
 
Alla kan prata, mer eller mindre.
 
Alla HAR åsikter, mer eller mindre.
 
Jag tror att de flesta av oss skriver under på att vi INTE gillar övergrepp.
 
Att vi INTE vill ha en dålig skolmiljö för våra barn.
 
Att vi VILL ha en trygg och säker omgivning för våra barn där vi lämnar dem utan vår översyn : i skolorna.
 
Jag anser .. 
 
VI vuxna bör agera snabbt när vi hör att barn far illa.
 
Tänk er att gå till ett jobb varje dag och ha ont i magen för att någon är jävlig och förstör ditt liv.
 
Vi är vuxna, vi kan välja att stanna hemma .. barnen kan inte det.
 
De är TVINGADE att dag efter dag gå till skolan oavsett vad som möter dem där.
 
Jag anser att det är för jävligt att det skall finnas barn som är mobbade, som gråter sig till sömns och att det finns barn som vill dö för att det pågår övergrepp VARJE dag på dem.
 
Jag blir förtvivlad när jag tänker tanken.
 
 
Därför har jag denna åsikt:
 
INGET barn  och då menar jag INGET barn skall behöva önska döden framför livet.
 
INGET barn skall behöva vara rädd för att gå till skolan.
 
DÄRFÖR agerar jag.
 
Min aktion är att aktivt medverka i en Barnens Dag.
 
Det blir en BARNRENS DAG nu i sommar!!!
 
Jag har satt möten på plats med banker, med högt uppsatta tjänstemän, med rektorer, med företagare .. för att samla ihop pengar & för att att aktivt jobba i ett SAMARBETE- över gränserna - bygga broar och rasera alla tvivel på vad vi kan åstadkomma för jag vet detta: att tillsammans ÄR vi starka.
 
 
Barnens dag är en dag för ALLA BARN.
 
En dag där vi lyfter fram barnen och allas lika värde.
 
En dag där vi samarbetar för att stävja och motarbeta mobbing.
 
En dag som vi har iscen satt för att samla in pengar så att vi kan få hit Friends.
 
Friends .. som gör sig kända över hela Sverige för att ena barnen OCH de vuxna i en vardag som skulle vara självklar för alla. 
 
Jag gör detta ideellt .. för att jag VILL hjälpa där jag kan.
 
Jag vill se en ändring, jag vill ta på HOPPET där det idag bor förtvivlan.
 
 
Deras röster är lika viktiga som din och min röst - det är bara det att det är de vuxna som bestämmer.
 
Därför borde vi vuxna ha som lägsta krav att alla barnen skall få samma förutsättning till en bra skolmiljö.
 
Oavsett etnisk bakgrund, oavsett handikapp eller inte, oavsett pengar eller inte.
 
Oavsett vad - så är ALLA lika mycket värda.
 
Jag tycker att det är en självklarhet - gör du?
 
För våra barns skull så hoppas jag på att se dig där också. På Barnens dag.
 
För  om vi istället för att enbart ha åsikter faktiskt agerar .. att vi gör något tillsammans .. såååå ..
 
gör VI - tillsammans, faktiskt skillnad.
 
K // Annan
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0