Så lite krävs det

 
Jag har levt i sorg under två dagar.
 
Dessa två dygn har varit jobbiga.
 
Extrema.
 
Idag när jag kom hem var jag så slut att jag stöp tvärs över sängen och tvärdäckade.
 
 
Ikväll valde jag ensamheten före umgänge.
 
Det är så INTE jag.
 
Jag tackade nej till tjejmiddagen för jag orkade inte. Jag ville helst dra något gammalt över mig och stanna kvar under täcket.
 
 
Några vänliga själar har ringt mig under dessa dagar .. några ord här .. några ord där.
 
En son som har varit hemma hos mig i tre veckor nu. Det är lycka. Ren och skär lycka.
 
Där kom vändningen ikväll.
 
Några vänliga ord här - några vänliga ord där.
 
OMTANKE.
 
Så lite behövdes - så lite krävs det.
 
Jag är galet tacksam för alla som visat omtanke för mig under de sista två dagarna. 
 
OMTANKE.
 
Sådan underbar innebörd. Så lite. Men betyder så  mycket.
 
 
 
 
 
Vänskap .. 
 
Det är kärlek det // Annan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0