Varför att göra skillnad är så viktigt för mig.

 
Idag har jag spenderat hela min dag åt datumet den 6 juni 2013.
 
Den dag som vi skall hålla för att lyfta fram barnen i rampljuset, en dag där vi visar att vi är alla lika under solens strålar, den dagen som vi aktivt motverkar mobbning.
 
 
Jag är av denna åsikt. Man kan tycka en massa saker. Man kan säga en massa saker. Skillnaden är att tycka en massa saker och säga sin mening samtidigt som man agerar - DET gör skillnad.
 
Jag pratar inte om att göra underverk över en natt.
 
Jag har pratat med personer som vittnat om barn som inte vill leva längre .. för att de mår så dåligt.
 
Barn som inte vill leva längre!?!
 
Jag blir förtvivlad när jag tänker tanken.
 
Hur kan ett barn ens ha den tanken .. när det finns så mycket kvar - hela livet framför sig?
 
OM denna dag .. den 6 juni 2013 gör skillnad för bara så ETT barn, så betyder det ALL skillnad för mig.
 
Kanske, kanske kan denna dag & det budskap vi vill sprida ge en ny morgondag för detta ENDA barn.
 
En ny morgon där någon får ett liv som är annorlunda från gårdagen - att slippa bli mobbad.
 
Visst ger den känslan lite mer ro i själen?
 
 
För mig är denna aktion självklar. Jag tvekar inte en sekund med att gå in med hela min själ i detta. 
 
Därför spenderar jag en massa tid med att kontakta företag, organisationer, föreningar och människor som VILL göra skillnad.
 
Det är HELT OTROLIGT vad människor ställer upp i denna kommun för denna sak.
 
Idag går ALL eloge till Hemsidadirekt i Söderhamn.
 
De har sponsrat med en hemsida - så att vi kan nå ut med all information om denna dag. Ni kommer att kunna läsa programet för dagen, se artisterna, tävlingarna & läsa om vad denna dag går ut på.
 
Tack - Hemsidadirekt i Söderhamn - ni gör skillnad!
 
 
Det är baske mig kärlek // Annan
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0