Bra eller skräp??

Nu var det många dagar sedan jag sist var här hos er.
 
Det beror på att mina dagar svischar förbi i 300. Det beror på att jag prioriterat med den tid som jag har.
 
Igår var det någon som undrade om jag bara har det rosenrött och rosa och om jag lever i en tillvaro utan tillfällen som är ledsamma .. naturligtvis är det inte så.
 
Jag har skitdagar - jag också.
 
Bara det att oftast, försöker jag att se det positiva i allt som händer runt mig.
 
Pappa är svårt sjuk, det är oerhört smärtsamt att se någon man älskar vara så sjuk = vi får iallafall tiden att vara med varandra. Alla får inte den chansen.
 
 
Jag blev tvungen att ta av min dyrbara tid för att åka till min advokat denna vecka - för att  jag hade innan det fått ett mycket otrevligt samtal. = Jag tog ett medvetet beslut om att ta ansvar för mig själv.
 
Varje dag, utan undantag är det alltid någon som gör så att min vardag blir negativt påverkad = jag lär mig att säga nej OCH hitta lösningarna.
 
Många gånger försöker människor att utnyttja tillfället, de tar .. men ger inget tillbaka = jag lär mig värdet av att ge utan att förvänta mig något tillbaka. Det ligger en extrem skillnad i de två sätten att ge.
 
Men så finns alla mjuka värden där .. som en påminnelse om vem jag är och var jag kommer ifrån.
 
 
 
 
 
 
Mamma ..mjuka värden och kärlek föder upp trygga barn.
 
 
Jag får många mail, men det här var så rart så jag delar med mig av det till er:
 
Jag har en massa jobbiga saker i huvudet MEN jag glömmer inte bort att även se det som är bra:
 
 
Ombonat - det är viktigt för mig att ha min egen borg. Trygghet är A-O för mig.
 
Mys .. nu tänker jag hämta en av mina pälsbollar och göra något som jag aldrig gör annars - lägga mig i soffan och glutta på TV -  hoppas jag får sova en massa idag.
 
 
Kärlek // Annan
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0