Helgen i bilder

 
Jag har tagit varje sekund i akt denna helg .. när livet brakar fram i en takt som spränger ljudvallen om och om igen behöver man dra sig tillbaka och hämta energi någonstans .. här är mina källor denna helg:
 
 
 
Underbara lilla Maja .. solstrålen och kärleken personifierad. I lördags kom hon klockan 8 på morgonen .. startklar för en promenad med Aragon, hon älskar Chihuahuan! *S* Hon plockade en bukett till mig som nu står på mitt vardagsrumsbord. <3 Efter promenad och fika som blev ( förlåt syrran ) glass i stora lass, för det får man när man är hos moster ;) så ville Maja bada och jag tog samtidigt min morgon dusch, vi poppade musik så det svängde i badrummet - för musik blir man glad av :)))
 
 
Liten Maja klev ur badet och hon skulle ha det precis som sin moster med turban virad runt håret såklart .. när jag klev ur duschen utbrast hon:
 
- Men moster! Du ser ut som en prinsessa FAST du inte har några kläder!
 
Hahahahaha .. jaaaa .. vad svarar man på det?? jag smälte inombords .. gullunge!!  <3
 
När vi gick ner fråga Maja:
 
- Du har väl inte glömt att vi skulle pyssla moster???
 
 
Naturligtvis hade jag inte glömt det .. Maja pysslade och gjorde de mest fantasifulla kreationerna .. hon sade vördnadsfullt där hon satt uppflygen på min stol:
 
- Moster, jag har aaaaldrig sett en vuxen ha så mycket pyssel hemma!
 
*S*
 
Nääää .. tror jag det - men vad vore mitt hem utan min pysselhörna? :D
 
 
Mmm .. mina pannkakor var ett måste på bordet .. Majas önskan = min lag ;)
 
 
Lekparken .. jag, Maja och så hennes följeslagare Melina. Eller som Maja sade själv:
 
- Jag har två favvisar .. den ena är snuttefilten men den har jag slarvat bort så nu är Melina enda favvisen.
 
Jag blev mest yr av alla lekattraktaioner .. men jag köpte lydigt en fin sandkorv så det hela blev okey ändå ;)  *S*
 
 
Vad är en mysdag utan skattjakt i skogen??? Vi hittade kottar, pinnar och allt möjligt fint .. Maja försökte ge Aragoon pinnar att leka med men han brydde sig bara om kottarna varpå Maja utbrast:
 
- Nääääää, han vill bara ha kotten, kockobello vah???
 
 
 
Barnfötter .. jag älskar barnfötter .. Maja sade:
 
- Mmm .. du gillar att pussa på mina fötter .. visst är det kärlek??
 
 
Hahahaha .. UNDERBARA unge, det är kärlek. Så det kniper i hjärtat! :D
 
 
På lördagen letade sig min Sandra hem till mig .. coolaste tjejen jag känner. Åker hoj och ser ut som Night Rider där hon glider fram. Kontrasten är slående när hon tar av sig hjälmen och fram tittar ett leende ansikte med världens vackraste ögon och hår som sträcker sig ned till midjan. Jag älskar henne för skrattet hon omger sig med och för att jag känner att hon verkligen älskar mig för den jag är. Jag vet att oavsett vad så kommer hon att för alltid vara en del av mitt liv. DET är mer betydelsefullt för mig än vad alla pengar i världen kan köpa. Respekt Sandra. Tack för allt vad du är för mig. Ord kan inte översätta det mitt hjärta känner.
 
 
Ja .. idag kom min finaste Kattis och Evelina på besök till mig och min trädgård .. de tog med sig fikat och jag bryggde kaffet .. så härligt med människor som kommer som de är och bara spenderar tiden med mig en stund.
 
 
Nu kan man fundera .. är allt sådär himmelst fridfullt och underbart hos mig hela tiden??
 
Nej, såklart det inte är.
 
Jag har mycket sorg i mitt liv också - som idag att åka med min pappa till akuten för att han är så dålig .. eller som att det finns människor som beter sig ruskigt illa i en tid som är tillräckligt svår som den är ändå utan att egon till personligheter skall ta sig friheten att försvåra tillvaron ytterligare. Onödigt. Fruktansvärt onödigt.
 
MEN, det är just därför som det är så viktigt att omge sig med extra mjuka värden.
 
Som solstrålen Maja .. eller väna Sandra .. eller skrattande Kattis - underbara människor som ger värme.
 
 
Ny energi.
 
Det har jag fått denna helg - ny energi.
 
Livet är fantastiskt när vi själva väljer att påverka hur vi vill leva & ha det. 
 
 
Vi är själva vår egen lyckas smed.
 
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0