La Dolce Vita

 
Landat hemma .. reflekterar över mitt skämtsamma svar till en mycket god vän och gammal affärsbekant till mig själv ikväll där undertecknad vitsigt svarade att livet är La Dolce Vita.
 
Så är mitt liv La Dolce Vita?
 
 
Både ja och nej.
 
Igår skrev jag att alla människor bär på sin egen ryggsäck.
 
Så även jag.
 
I min ryggsäck rymmer så många erfarenheter av hur grym människan kan vara när hon är som mest svekfull .. den rymmer brustna drömmer .. den innehåller onödig grymhet från människor som jag trott vilja mig gott. Den rymmer lögner och den rymmer destruktivitet.
 
Det är mina hemligheter.
 
Jag ruvar på sanningar om människor som säger sig vara på ett sätt, men som bakom masken är något helt annat.
 
I min värld är det bra.
 
Jag har fått lära mig vad överlevnad är. Och för att klara det så blev jag tvungen att göra radikala förändringar i mitt liv  OCH jag har tagit av mig skyddslapparna och betraktar omvärlden för vad den är.
 
 
I min ryggsäck rymmer sig erfarenheter som jag aldrig skulle utsätta någon annan för.
'
MEN - det har gjort mig oerhört stark. Jag vill något. Annat.
 
För mig är det La Dolce Vita.
 
Livet är mitt - varje sekund.
 
Kanske är det på grund av mina personliga erfarenheter som jag är så otroligt mån om att det skall vara rätt - att det skall vara schysst. Att ingen skall tvingas leva i tystnad eller ensam bära på skam på grund av rädsla.
 
Jag vet vad som krävs för att leva fri som individ.
 
Jag har därför lovat mig själv att för evigt vara min egen.
 
Jag håller det löftet. 100% rakt av.
 
Det ÄR LA Dolce Vita.
 
K // Annan
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0