Så himla lyckliga i lögnen

 
Idag känner jag mig sådär lite på viset.
 
Kanske för att människor tycker om att prata, skvallra lite om sin nästa och kanske för att jag har så svårt för sådant där som gör människor förbannade.
 
Och alla åsikter .. herregud vad alla har åsikter. Allt från hur många inlägg folk får ha på facebook för att det skall falla in i normen till hur många blommor som passar i rabatterna.
 
What if they just got a life of their own??
 
Vem bryr sig liksom??
 
Shoppa lycka, sporta till sig lycka, äta till sig lycka, skvallra till sig lycka.
 
Alla får göra hur de vill - men proppsa inte på mig någon allvetande profetia att följa, säg höger så går jag vänster.
 
 
Därför är jag på viset idag.
 
 
Promenera och rensa tankar .. 
 
Jag har druckit säkert 6 koppar te ..
 
 
Jag har funderat på var man komittar sig bäst och till vem. Kom fram till att jag föredrar mig själv.
 
Ingen bullshit och inga halvdåliga sanningar. Och .. ingen möjlighet till skvaller som inte leder någonstans.
 
Varför skvallrar folk om sådant som de inget vet något om???
 
Min tid hos teraputen börjar ge avkastning.
 
Det handlar om att kunna se skillnad på äpplen och päron.
 
Och att vara rädd om sig själv.
 
Jag har ett litet leende på mina läppar när jag går och lägger mig ikväll - vem orkar egentligen bry sig om hur många blommor grannen har i rabatten?
 
K // Annan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0