Tacksam

 
Hörrni,
 
idag är jag tacksam. Varje dag pratar jag med en massa människor. Som vill vara en del av samverkan och som vill göra skillnad.
 
Chefer & ledare  - inom ALLA områden ni bara kan tänka er.
 
Ikväll fick jag ett mail med en förfrågan om att medverka på Stödgalan och jag känner sådan tacksamhet.
 
Jag pratar varje dag med människor som har vigt sitt liv till att arbeta med barn på ett eller annat sätt.
 
Dessa människor betyder precis allt för mig - för de är navet i hjulet.
 
Min pappa har sagt till mig ända sedan jag var liten att:
 
- Anna, du kan inte vara hela världens Florence Nightingale.
 
Kanske inte .. men tillsammans med alla dessa andra människor kan vi tillsammans vara det, dätr vi bor och verkar.
 
Underbara tanke - och jag får vara en del av allt detta.
 
Det gör mig så otroligt ödmjuk och tacksam.
 
 
 
 
Jag hade tur .. jag fick växa upp i en familj som gav mig så mycket kärlek och trygghet att jag fick förmånen att växa upp till en individ med insikt om hur viktigt det är med att se varandra -. och ge. Ovillkorlig kärlek.
 
Jag vill ge. Jag vill påverka där det räknas - tanken är hjärtat och själen - feel good. Tillsammans med alla underbara människor som nu jobbar sida vid sida med mig. För mig är det stort.
 
Kärlek .. över alla gränser.
 
// Annan
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0