Vad jag gör

 
Jag inspirerar, bygger broar mellan människor, engagerar och entusiasmerar.
 
För vem?
 
Barnen och ungdomarna såklart.
 
Vad har jag då gjort?
 
Jag har samverkat med verkstäderna i Söderhamn, med Kultur och Fritidsnämnden och med det företag som driver Piratäventyret. med människor som bor på andra ställen i detta avlånga land. Med företag i olika branscher.
 
Vad betyder det?
 
Det betyder att den 6 juni i år kommer alla barn som är medlem i Be Smart att få en inbjudan för att delta på Berget den 6 juni - alla barn kommer att få delta i en 5-kamp där vinsten kommer att vara varje unges dröm.
 
Vi kommer att få till en utställning på Berget där unga konstnärer i Söderhamn har satt ihop en vernissage där ämnet är utanförskap och mobbning, det betyder att nämnden som tar en massa beslut i frågor gällande kultur och fritidsämnen är med och samverkar på denna dag - man flyttar alltså det årliga Nationaldagsfirandet från Stadsparken upp till oss på Berget.Bland annat - för deras program innehåller en massa fina händelser för invånarna i Söderhamns kommun.
 
 
Piratäventyret ,, varje barns måste uppleva händelse .. med skräckblandad förtjusning får vi träffa  piratkaptenerna Schack Matt och Jubb Jubb. De kommer att köra en teater för barnen den 6 juni på Berget.
I sommar kan  vi sedan följa med på hela äventyret .. med båt tar vi oss ut i Söderhamns Skärgård med Piraterna till Monsterön. En fantastisk händelse och upplevelse för våra barn. Jag sätter också ihop en tävling där ni kommer att kunna vinna biljetter till Piratäventyret i sommar.
 
 
Jag har även spenderat tid med personer som bor långt utanför Söderhamns gränser ,, de vet vad som händer när någon hamnar i utanförskap. De kommer att dela allt detta med oss .. så att vi kan ta del av det svåra och göra det bättre. Tillsammans.
 
Jag känner vördnad över att jag har fått lära känna dessa människor.
 
Jag känner ödmjukhet.
 
Jag har även ordnat med information på hemsidan : ww.endagforalla.se
 
Jag har ringt en massa samtal till företag som vill samverka på ett eller annat sätt och jag har bokat in en massa möten för nästa vecka.
 
Detta är LITE av vad jag har gjort denna vecka.
 
Jag menar verkligen allvar när jag säger att denna dagen skall handla om barnen - hela vägen.
På Sveriges nationaldag handlar allt om morgondagens vuxna - de som idag är våra barn.
 
Känslan är .. kärlek// Anna
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0