För vem och varför

 
Lång dag .. möten igen .. 
 
Man kan ju fundera vad det är för möten jag springer på hela tiden .. 
 
Ja .. det är möten som handlar om integration över alla gränser.
 
Vad är integration?
 
Enligt WIKIPEDIA kan man tolka det som följande:
 
Ordet kan användas för att beteckna ett önskat mål eller tillstånd av enhet som man vill nå, men även de processer som kan leda till målet."
 
Jag, tillsammans med alla människor som "mötar på" med mig vill samma sak. 
 
Nå målet.
 
Vad är målet?
 
Det är att minska utanförskapet mellan människor genom att beröra med kunskap.
 
Processerna är komplexa och kompatibla med många beröringspunkter.
 
Det gör att det tar tid - men skapelsen som växer fram ur allt detta är - magnifikt.
 
 
För mig personligt så är det min själsliga resa.
 
Ikväll klev två nya personer på vårat skepp.
 
De har spetskompetens inom ämnet utanförskap. De behärskar integration över alla gränser.
 
Jag är stolt, imponerad och oerhört tacksam för att dessa människor blir berörda av budskapet om att vi tillsammans kan göra så oerhört fina saker. När vi samarbetar. Tillsammans. För att nå målet gemensamt.
 
För vem?
 
Barnen - de som är satt till världen för att föra framtiden vidare.
 
Varför?
 
För att vi bryr oss om morgondagen och tror på samarbeten över alla gränser.
 
 

 
 

( bilden är lånad från google.se)
 
Att beröra där det räknas är en gåva att få ge till den som behöver det. 
 
Att få den gåvan kan vara den slutgiltliga och avgörande punkten.
 
För hur morgondagen skall se ut.
 
 
Det är den renaste formen av kärlek för mig // Annan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0