Fri i sin form

 
Sitter på min kammare och funderar ..
 
 
Ibland går jag förbi en gravplats för att se till den.
 
Där vilar minnet av en människa som betyder mycket för mig. 1000 bilder ur mitt minnsesarkiv flaschar förbi .. skratt .. ett leende .. kramar ..  gåvor .. middagar .. promenader .. en massa ord .. förtroligheter som för evigt ligger begravd djupt i mitt hjärta. Ord sagda mellan två människor som är mina hemligheter att bevara.
 
Det är fint. Att få ha dessa minnen. För de är mina. 
 
Kärleken är fri i sin form. 
 
Så brukar jag säga.
 
Det betyder att den är fri att verka - hur den vill - när den vill - och var den vill.
 
INGEN kan någonsin hindra andra människor från att tycka om varandra. 
 
Man kan FÖRBJUDA människor att ha kontakt. Man kan HINDRA människor från att vara en del av varandras liv. Men man kan aldrig hindra människor från att älska eller att ha känslor för en annan människa. 
 
Kärleken är fri i sin form och den känner inte av tidens vingslag. Den är ödmjuk och aldrig dömande.
 
Innebörden av det är så fint för mig att jag saknar ord att uttrycka mig med. 
 
Känslan den lämnar efter sig är: Evighet.
 
Idag vårdade jag minnen som jag har tillsammans med någon annan som inte har vandrat på denna jord på mycket länge .. minnet är fortfarande starkt, känslan ännu starkare och för mig var just den stunden så fin. Bara jag, alla minnen och känslan i Annakroppen. 
 
 
 
Jag satte blommor .. dekorerade .. och tillät mig själv att befinna mig i en annan tid - på en annan plats för en stund  .. det jag vill säga är:
 
Tack för allt vad du var och är för mig. 
 
Kärlek // Annan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0