Mailet

 
Idag har jag verkligen haft en lååååååång dag .. galet hur livet bara serverar alla lösningar här och nu och det exploderar som en bomb med  både frustration och galen upprymdhet. Samtidigt.
 
Idag har livet testat mig.
 
Stenhårt.
 
Som att det ville testa:
 
- Nåååå .. här kommer ett helt gäng rädslor .. har du lärt dig läxan eller skall vi göra om turen?!?
 
 
Jag pekade ett finger.
 
Jag sa:
 
- F**k u!! Ge på bara .. spara inget - bring it on.
 
Och EXAKT det gjorde livet mot och med mig idag.
 
Jag har drillats från tidig morgon på ett sätt jag inte kunde drömma om när jag vaknade och jag sitter faktiskt mållös i skrivande stund. Jag har skrattat så tårarna rann idag och jag har gråtit av sorg så att tårarna skvalade över i floder.
 
Jag kom hem från jobbet vid 19 med feber .. frossa .. stöp som en fura i soffan och tvärdäckade.
 
Vaknade vid 21 och .. är glad. Tacksam för att jag får så mycket till mig. Hela tiden!
 
Tänk er att få ett mail av en människa som skriver såhär ( tar med enabrt vissa delar eftersom hen skriver även om sig själv på andra delar och det delar jag inte med er alla ) :
 
Hej Anna,
jag har tänkt skriva till dig i ett år ungefär. I mitt huvud har jag en bild av vad jag vill skriva, men förmodligen kommer det att komma ut som en lång blablablablaaaaaa. 
 
Varje dag skriver du något på facebook eller på din blogg som verkligen berör mig. Ibland skrattar jag hejvilt och ibland fäller jag en tår. Ibland blir jag sjukt arg på grund av orättvisor du beskriver, orättvisor som jag vet finns därute och ibland går jag runt med ett leende på läpparna eftersom det du skrivit är så fint.
 
Vi känner ju egentligen inte varann, dock känner jag igen mig i så mycket du skriver, saker jag önskar jag själv hade skrivit, saker jag önskar jag själv hade gjort. 
 
Känner nu att det här mailet "makes no sense", men det jag egentligen vill säga är att det du gör berör. Allt det du skriver och gör i vardagslivet får personer att le. Nu till exempel ler jag pa grund av den gamla damen du hjälpte hem :) Så ska jag oxo bli när jag blir stor (som den gamla damen alltså, jag hade oxo hjälpt henne hem). Andra exempel är när du hjälpte din sons vän. Och när en kvinna ringde dig och pratade i en timme. Listan kan göras lång....... 
 
 
Vad vill jag med det här mailet egentligen, jag vet faktiskt inte. Kände bara att jag måste maila dig så jag går på magkänslan. Du är helt enkelt BÄST Anna!!! Låt ingen idiot få dig att känna något annat! När du är nere, gosa med vovvarna, ta ett bad och drick te. Och inte nog med det, du har din son som är helt gorgeous och som du verkligen kan vara stolt over. Och du har din familj, och alla dina vänner!!!!!! I dina svåraste stunder, tänk på dem, de finns där för dig!!!!!
 
 
Jag önskar dig allt gott i livet Anna. Jag hoppas verkligen du vill fortsätta hålla kontakten.
 
När du är nere, gosa med vovvarna, ta ett bad och drick te. Och inte nog med det, du har din son som är helt gorgeous och som du verkligen kan vara stolt över. Och du har din familj, och alla dina vänner!!!!!! I dina svåraste stunder, tänk på dem, de finns där för dig!!!!!
 
Jag önskar dig allt gott i livet Anna. Jag hoppas verkligen du vill fortsatta hålla kontakten.
 
 
Stora kramar och kärlek // XXXXXXXXX
 
 
Vad säger man? I allt jag gör och allt jag företar tar mig är intentionen att beröra .. att göra skillnad.
 
Idag när jag verkligen mådde som sämst kom detta mail i inkorgen.
 
Som en skänk från ovan. Ett budskap så tydligt att inte ens jag kan ignorera det.
 
Citerar: Du är helt enkelt BÄST Anna!!! Låt ingen idiot få dig att känna något annat! 
 
 
Det är innebörden av dessa ord som är viktigt för mig - inte att de är sagda .. men det är exakt det där som jag har jobbat stenhårt på i två år för att uppnå. Insikten om att jag duger precis som jag är oberoende på vad någon annan tycker eller tänker och ta mig tusan så hände det idag .. I stand the test.
 
Känslan i mitt hjärta är just nu: Extremt tacksam och glad .. och måste därför tillägga detta;
 
Tack Jörgen Ringman för att du har tagit mig så långt på så kort tid i min personliga tillväxt.
 
Till dig som mailade mig idag:
 
Tack för att du stärkte mig i min svåraste stund idag - ditt mail berörde mig djupt .. ditt liv .. din resa .. sättet du öppnade dig för mig .. jag är mycket ödmjukt inställd till att du delade allt det med mig. Tack och hela världens kärlek till dig! <3
 
 
 
 
 
 
Varje dag bejakar jag barnet i mig själv. Jag ger henne kärlek, omsorg och skydd mot omvärlden när den inte är så snäll.  För om inte jag tar hand om henne .. vem gör det då?
 
 
Kärlek // Annan
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katharina

Hörru Anna!!! Det där brevet skulle jag också ha kunnat skriva till dig....fast som hon skriver, men det blir liksom inte av:)
Du berör och du finns där för de som behöver det.
Men glöm inte dig själv.

Kramen

Svar: Åhhh .. tack snälla finaste du! Megakram till dig! <3
Anna

2013-10-11 @ 22:25:18
URL: http://www.silimio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0