Vad en mamma är värd ..

 
 
Sitter ett ljusår senare vid min dator och tänker efter hur min dag har sett ut.
 
Sinnessjuk.
 
Möten efter möten med frossa, feber och trötthet från helvetet.
 
Och innan något ljushuvud lägger en kommentar om att hälsan går först så var dagens möten verkligen inget val om jag skulle gå eller inte - det fanns inga andra val.
 
Det ena för en framtida investering och det andra var för sonens skull.
Sedan hem - ut med hundar - in och placera mig i telefonen för att insupa kunskap om vad min son behöver.
 
 
När jag var klar lade jag mig i badkaret .. klockan var då 21:20.
 
Jag kände mig trött, ensam och ledsen för precis allt.
 
Och lite till.
 
Då lyfte jag luren och ringde mamma .. som sade de enda orden som jag behövde få höra just ikväll:
 
- Allt blir bra.
 
 
Tre små ord .. som betyder precis allt.
 
 
 
Så är det .. A mothers Love is the heart of a family.
 
Så är jag uppväxt.
 
Att känna med hjärtat.
 
Tre små ord: Allt blir bra.
 
Vad en mamma är värd: allting.
 
K // Annan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0