Feel good when feeling bad

Ja .. det är inte lätt det här med att balansera tillvaron.
 
Men .. jag har fått en hemläxa:
 
Varje morgon skall jag börja dagen med att tänka .. VAD behöver jag idag för att må bra?
 
Eftersom jag pressar mig själv i personbästa hela tiden i allt som jag företar mig så tenderar jag att leva i en hög stressnivå.
 
Det orkar man inte i längden - samtidigt behöver jag alla utmaningar jag antar i livet. Det är ju jag.
 
Såå .. en dag låter jag mig själv att sova längre - om det är vad kroppen säger åt mig att jag behöver.
En annan dag - som idag kom jag hem helt slut efter alla reflektioner och intryck och beslut som jag tar under en dag .. jag ville helst bara ramla ner i soffan och inta en  mycket lätt middag .. men så tänkte jag .. VAD behöver jag för att må bra?
 
En god middag och lite fysisk aktivitet.
 
Så jag lagade en pastarätt som jag älskar och sedan antog jag några övningar ur min bok: Träna med Tanja. Hon uppmuntrar till att sätta fart på det nya livet idag - inte imorgon. Andas rätt, äta rätt och röra sig rätt. 
 
Jag sätter små delmål .. inga krav på jätteförändring, motivationen skall hålla hela vägen.
 
Håller jag detta två veckor utan att slarva har jag lovat mig belöning.
 
 
En makeover av mig själv.
 
Så .. ikväll har kah andats .. promenerat .. och tränat ..
 
 
Vavvan såg så söt ut .. han följde mina övningar med klentrogna ögon .. öronen tippade och han tycktes tänka: men nu har du väl ändå blivit lite knasig matte? Det där ser inte normalt ut *S*
 
 
Och det gjorde det inte heller .. hahaha .. armhävningar, träna låren, magen med diverse arm och benrörelser ,, men damn .. om några veckor vet jag att det kommer att synas vad dessa knasiga övningar ger för resultat :D
 
 
Kärlek till er denna torsdagskväll <3 // Annan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0