Lilla Gudbarnet

Att jag älskar barn är ingen nyhet ..
 
 
Jag & mitt lilla gudbarn denna söndagskväll .. små händer som söker mina .. skratt .. lek .. litet huvud som kommer nära mitt och små tillitsfulla meningar riktad till mig som vuxen:
 
- Anna .. är du min gudmor?
Ja, det är jag ..
 
Men vad är en gudmor?
 
Det är någon som finns där stunder där inte din mamma kan se efter dig .. till exempel som nu.
 
Brett leende som sprider sig över den lillas ansikte och så kom det:
 
- Som en alldeles egen extra mamma!!
 
 
 Hennes tre bröder var också här ikväll .. hennes tre bröder som hon själv sa att hon bestämde över mest hela tiden så fort de var i skolan * S* 
 
 
Vad har vi gjort ikväll då .. jo .. vi har ritat .. lekt med kattungar .. med hundarna .. ritat .. badat i bubbelskum .. fikat, kollat på film .. skrattat och helt enkelt haft en barnsligt fin söndagskväll tillsammans :)
 
Tack Lillemor för att du delar med dig till mig och för allt vad dina barn ger mig så fort vi är tillsammans.
 
För mig är det kärlek // Annan
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0