Med ljusets hastighet

 
WOW!!
 
Vilken vecka.
 
Jag har rört mig med vad som har känts som ljusets hastighet.
 
Veckans 5 bästa:
 
1) Som min pappa
 
Kommentaren till mig när jag lade en åsikt i ett affärsflöde med konsekvenstänk:
 
- Anna .. du låter precis som Åke! ( min pappa)
 
Det var den bästa komplimang som jag någonsin hade kunnat  få - han är den största förebilden i mitt liv!
 
Touchdown på den!!
 
2) Resningen av AU Marketing AB
 
Ingen utom de som har arbetat sida vid sida med mig vet vad som har krävts av oss under det gångna år som har gått. Ett år av uthålighet där järnviljan har tagit oss framåt där sekundrar har övergått till minuter, till timmar,dagar och månader. Affärsöverenskommelser som har tagit ett år att sätta. Helt sjuka tidsramar, en press som överstiger den vildaste av vildaste fantasier. I allt detta .. en orubblig tro på det vi gör - tillsammans.
 
Touchdown på den!!
 
 
3) Min mamma
 

Mamma .. du är grym! Jag ser dig varje dag. Stark. Håller ihop familjen med en överväldigande kärlek till oss - din familj. Mamma .. vill att du skall veta att du är den bästa mamman i hela världen. INGEN annan skulle orka med att sköta och hålla ihop allt som du gör. Alla borde ha en mamma som dig - då skulle familjer hålla ihop och barn skulle få känna hur det känns när smärta är så olidlig att man knappt kan andas men det finns ingen anledning till rädsla, för att vi är trygg - med varandra, Inget kan skilja oss från varandra. Du är grym i ditt flöde <3
 
Touchdown på den!!
 
4) Min kollega
 

Orden min kollega sade till mig efter 24 timmars intensivt jobb:
 
- Anna, tack för din support. Det är som du säger .. huvudsaken att vi håller ihop. Alltid.
 
Det är som så .. att i min värld har jag bara en regel .. det är att vara ärlig. Min kollegas ord manifesterade just  ärligheten för och med varandra, i vått och torrt oavsett hur svåra eller hur höga hindren än är så är vi dynamik när vi verkar tillsammans. Inte en och en utan i ett team - tillsammans.
 
Touchdown på den!!
 
5) Mötet med det omöjliga
Jag älskar möten med andra människor .. speciellt där andra säger att det är omöjligt att bygga broar och hitta vägar för samarbeten som skjuter långt över gränserna. Denna tacksamhet riktar jag till mig själv, för min förmåga att nyfiket utforska områden som andra säger är omöjliga. Vad jag vinner på det? 
ALLT.
 
Jag hittar nya samarbetspartners .. nya dörrar öppnas .. nya möjligheter ges .. jag lär mig en massa efter vägen och min kunskapsbank växer i takt  med det.
 
Touchdown på den!!
 
Kvällens bonus .. min Skogis som pressade ner sig i kattbädden och såg löjligt söt ut - så jag skrattade åt synen .. ser ni hur oskyldig han ser ut?!?  :D
 
 
Avslutningsvis:
 
Det har varit en hård, tuff vecka.
 
Många tårar, många skratt.
 
Känslan hos mig:
 
Glädje för att livet hela tiden ger mig anledning att känna ödmjukhet & tacksamhet för precis allt som jag har.
 
Det .. är för mig kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0