Viskleken

 
 
 
 
 
 
2 äpplen hög
Passion till livet som drivkraft
Lidande och sorg i vardera hand som vågskål för mekännande och rättvisa 
 
 
 
 
Jag har haft oerhört svårt för att koncentrera mig under de sista dagarna.
 
Det beror på en personlig sorg.
 
När någon som man älskar väldigt djupt lider påverkas man .. lägg då till att det finns människor som viskar illa om den person som du älskar - så blir effekten dubbel.
 
Jag insåg inte kopplingen förens efter att jag hade suttit i Lucialampan idag att det här är anledingen till att jag känner mig splittrad.
 
Så idag är dessa ord riktade till er som gillar visklekar om andra:
 
 
Det ni pratar om
 
Vet ni inget om
 
Den sorg ni petar i
 
Har ni aldrig känt
 
Det skvaller ni är budbärare för
 
Säger mer om hur ni är som människor än dem ni tisslar om
 
 
Det finns ingen storhet i att slå på någon som redan ligger
 
Sanningen kommer alltid fram 
 
 
Jag har inte bråttom.
 
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0