Andas .. bara andas ..

 
Jag fick en fråga häromdagen .. när sover du Anna? Frågan kom efter att jag tackat nej till en styrelsepost med motiveringen att jag har redan en post i 4 olika styrelser och att jag även berättade vad jag gör med min tid och hur viktigt det är för mig att vara med i flöden där jag kan högprestera med mitt bästa jag som insats.
 
DOCK - med en snabb blick i backspegeln ( en påminnelse till mig själv om vad jag besegrat ) och med fullt fokus på framtiden ( kvittot på att jag är ljusår från det jag har lämnat ) så måste jag mellan varven dra mig undan .. då åker jag till mitt Eden .. spenderar tiden med att blicka ut över havet .. känna på träden och lyssna till skogens tysta budskap. Andas .. bara andas .. 
 
Idag var en sådan dag .. 
 
 
Ibland måste jag även vara med människor som TOKÄLSKAR mig för den jag är .. utan att jag behöver vara någon speciell eller något annat än Anna .. Maja .. min systerdotter ritade av mig .. alla detaljer på plats. Som hon ser mig. Den jag är .. hon skiter i vilka styrkor jag har .. hon skiter i vad jag kan .. hon vill bara vara med mig för att jag är .. jag. Villkorslös kärlek. Jag dränker mig i hennes kärlek .. och andas. Läker inifrån och ut.
Mamma och pappa .. älskar er så att det gör ont .. ni låter mig landa .. få ta del av er värme och närhet. 
Ni lär mig fortfarande hur viktigt det är att leva. Se varandra. Här och nu.
 
 
Efter det kommer så ensamheten. Jag älskar stunderna med mig själv.
Jag drar mig undan och är i min ensamhet .. läser Jeanne dÀrc Living .. hämtar inspiration .. drömmer mig bort .. tittar i min Nyårsbok .. skapad av kvinnan som gjort relationsspelet Questions for the heart.
 
 
En förändring innehåller tre viktiga steg .. 
 
* Medvetenhet
*Fatta beslut
* Agera
 
 
Den är gjord så att man kan klistra in vackra biler .. skriva texter .. kreativitet blandad med självinsikt och personlig utveckling - så att varje steg som jag tar är med full kärlek till mig själv. Jag rekommenderar den starkt till alla - finns att köpa hos Jenny Nässtrom på Hearts of Gold.
 
Jag gjorde även ett blomarrangemang till mig själv ikväll  .. jag älskar att skapa .. inga tankar .. bara känslan och händerna som vidrör detalj efter detalj tills ögat är nöjd. 
 
Det är så jag hämtar energi och landar i mig själv.
 
En måndag där Anna stod i full fokus.
 
Jag gav mig själv denna dag.
 
 
Mitt budskap idag:
Det är viktigt att älska sig själv - att ta plats och vara med sig själv. Att se sig själv. 
Det är livsnödvändigt att andas .. bara andas ..
 
Kärlek till er // Annan
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0