Flyg lilla fågel .. flyg ..

 Att vara människa är inte alltid helt enkelt.
 
Speciellt inte när vi älskar.
 
Skillnaden mellan villkorslös kärlek och egoistisk kärlek kan vara svårnyanserad.
 
Jag brukar förklara det med orden:
 
- Vi kan aldrig äga någon annan människa.
Älskar man någon så låter man hen flyga fritt för att alltid känna att dörren står öppen närhelst hen vill återvända hem.
 
Att smula sönder en annans människas drömmar eller att hålla tillbaka hens personliga utveckling är att kväva sin nästa.
 
Som sagt .. man kan aldrig äga en annan människa.
 
 
Idag ville jag hålla kvar .. med en massa argument som jag vet att jag lätt hade skjutsat rakt i mål.
 
Men .. det hade varit av helt egoistiska skäl.
 
Så därför inte bara släppte jag fri - jag blåste vind under vingarna.
 
 
För att:
 
Kärleken till en annan människa är som vackrast när den får verka i sin friaste form.
 
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0