Hur jag ser ut

Överallt möts vi av budskapet:
 
Gå ner med 5:2 metoden
Så blir du av med celluiterna
Botox och restylane fixar rynkorna
Fixa brösten - 40 är det nya 20
Het på stranden - chockdieten som slår allt annat
 
 
 
 
Här är jag .. 22 år gammal .. 
 
 
Här är jag 38 år gammal .. 
 
 
 
The beauty is in the eye of the beholder ..
 
 
Borde det inte vara så att vi borde se oss själva med andra värderingar än de normer som råder att vi hela tiden skall sträva efter att vara perfekt eller duga i andra människor ögon?
 
För att passa in?
 
 
Min kropp har tjänat mig väl i snart 40 år .. jag har bott i min kropp och upplevt så mycket under mitt liv. Jag har fött barn, genomlidit sorger som har ärrat mig .. jag har skrattat av lycka så att tårarna har sprutat.
 
Jag är märkt av livet.
 
Borde inte det vara vackert .. att se att livet har levt?
 
Jag vill inte ha silikonbröst
Jag vill inte släta ut mitt ansikte
Jag vill inte skämmas för att jag har levt
 
 
Jag VILL leva som jag ser ut
Träna för att jag mår bra av det
Äta sunt för att min kropp och själ älskar mig när jag vårdar mig själv.
 
 
Men jag vill inte ingå i en norm som säger att jag skall se ut som 20 fast jag är 40.
 
 
Vad skulle hända om alla sociala medier och människor skulle sprida budskapet om att vi är vacker som vi är?
 
 
 
 
Har ni någonsin tittat in i ögonen på en gammal människa - som har hela ansiktet fullt av rynkor?
 
Om inte - testa.
 
Du kommer inte att ångra dig - du kommer att få se något vackert.
 
Visdom.
 
 
Kärlek // Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0