Jag vill dela denna sanna berättelse med er.

 
 
Sorg.
 
Den stavas lika.
 
Alltid.
 
Den betyder olika - beroende på vem som känner.
 
Alltid.
 
Vi hanterar den olika - beroende på vem vi är.
 
Alltid.
 
 Idag mötte jag en dam som berättade om denna sanna historia för mig.
 
Under flera decennier har hon haft en bästa vän, som hon pratade med varje dag.
 
Så dog hennes vän.
 
På vännens födelsedag ( som nu är död ) åkte hon in till stan .. köpte en present ( symbol för vänskap ) sedan åkte hon och satte sig på det favoritcafe som hennes döda väninna ofta gick till och tyckte om att träffas på. Kvinnan tog in en lunch och satt ensam. Till synes. Men det var hon inte eftersom hon under hela lunchen satt och tänkte på minnen .. gemensamma händelser som inträffat under decennium bakåt. Skratt. Vänskap.
 
Efter att den äldre damen hade intagit sin lunch åkte hon vidare till kysrkogården för att sätta en blomma på sin bortgångne väns grav.
 
Det var hennes sätt att hedra sin bortgångne vän på.
 
 
Jag tyckte att denna berättelse var så fin. Vilken vänskap. Vilket fantastiskt sätt att hedra minnet av en bästa vän.
 
Tänk att människor runtomkring oss gör så fina saker för varandra - till och med efter att vi har lämnat jordelivet.
 
Jag ville dela detta med er idag - för att säga till er:
 
Sorg och saknad kan vi visa på 1000 olika sätt.
 
Vi kan visa kärlek för varandra - till och med när vi inte kan prata med varandra eller se varandra.
 
Det .. tycker jag är en oerhört vacker tanke & handling.
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0