Kan kärlek avta efter tid och avstånd?

 
Vad betyder kärlek?
 
Jag kan inte prata för andra människor .. men jag kan dela med mig till er vad det betyder för mig.
 
 
Det här är jag och Pontus.
 
För många av er är det en hund. Inte ens en människa.
 
För mig .. var han den bästa vännen. I hela världen. Trogen till han drog sitt sista andetag.
 
Och han älskade mig .. varje steg som jag tog följdes av hans blick.
 
Han vandrade bredvid min sida under många år .. varje dag .. varje natt låg han nedanför sängen i sin bädd. 
Det sista jag såg på kvällen var Pontus - det första jag såg på morgonen var Pontus.
 
 
 
Förebild.
Pontus borde vara varje levande varelses förebild.
För han var Alfa hanen med ett hjärta stort som universum.
 
 
 
 
Han var klok .. Pompen .. lugn, stilla och alltid lite i bakrunden.
Det var hans storhet och gåva till mig. 
Han fick mig att förstå följande:
Betrakta omgivningen lite vid sidan av - ha en överblick, ord är överflödig.
 
Med det beteendet kommer en naturlig auktoritet.
 
 
Han var så fin med alla som var mindre än honom .. kattbebisar av generationer har älskats och fostrats av Pompen. Det ni ser på bilden är en jakthund, Alfahanen som älskade sina kattungar.
För mig .. är det bilden av ren sinnesro.
Där ytterligheterna möts på ett sätt där man bara måste stanna upp och bli lycklig för att man får bevittna naturens egna lagar - gå emot sig själv. I mjuka värden.
 
 
Vi <3
 
 
Så vad betyder kärlek?
 
För mig betyder det att älska någon annan så villkorslöst att varken tid eller rum spelar någon roll.
 
Jag minns honom som att det var för en sekund sedan vi sågs.
Han är mig så kär  och så saknad.
 
Inte en dag passerar utan att han finns med i mitt medvetande.
 
Han har ett eget ställe i min själ som är bara hans.
 
För all tid.
 
DET är kärlek för mig.
 
Och till er som tror att en individ kan ersättas av någon annan ( speciellt för att det är ett djur som vi pratar om här ) .. er tycker jag synd om.
 
Ni har ALDRIG förstått vad kärlek betyder eller hur den känns om man tror att en älskad individ är utbytbar.
 
Hjärtat vet .. hur vi än tror oss tänka annat.
 
Den förmedlas rent, ärligt och intensivt, utan avbrott.
 
Någonsin.
 
Och visst är det alldeles fantastisk att kärleken i detta fallet förmedlades så fint .. 
 
.. genom min hund Pompen.
 
Så .. kan kärlek avta på grund av av tid eller avstånd?
 
Svar: Nej .. den är levande i sitt renaste flöde och följer oss livet ut.
 
Den glömmer aldrig och den saknar alltid den fysiska närheten av dem vi älskar som inte längre vandrar bredvid vår sida.
 
Kärlek //  Matte
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint skrivet Anna.. ❤️

Svar: Det är min sanning <3
Anna

2014-01-16 @ 16:53:55
Postat av: Philip

Saknar våran bästavän mamma.. fick tårar när jag läste detta allt stämmer så jävla rätt <3

Svar: Så är det lilla hjärtat mitt. Kram // Mamma
Anna

2014-01-16 @ 22:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0