Oärlig

 
Smaka på ordet.
 
Och exakt så är det.
 
Att fara med osanningar, gå bakom ryggen eller på ett eller annat sätt förvränga sanningen för människor i din närhet är bara ett större pekfinger på vem du själv är egentligen.
 
 
Det finns ingen heder eller kärleksfull handling att genom lögn eller osanning ta sig förbi eller gå bakom ryggen på andra människor.
 
Jag blir ibland oerhört hatad för att jag talar sanningen.
Som den ser ut.
För mig.
 
Det kan göra ont att höra sanningen.
 
Men ..
 
 
För att sanningen gör ont när den kommer - men i förlängningen känns ärligheten bättre för att man inte har bedragit eller förstört tilliten hos någon som litade på dig.
 
Det är en styrka och ett starkt personlighetsdrag att vara sann mot sig själv och andra.
 
 
Låt oss göra denna dag lite mer sann.
Både mot oss själv och vår nästa.
 
Världen blir till en sådan mycket vackrare plats att leva på om vi vågar lita på varandra.
 
Kärlek // Anna

Kommentarer
Postat av: Sara

Så sant! Jag brukar få samma reaktion, eftersom jag är brutalt ärlig, men hellre en hård sanning än en jävlig lögn. De är ett av dom största sveken!

Svar: Kan bara hålla med dig.Kram!
Anna

2014-01-11 @ 15:38:23
URL: http://sikvik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0