Syftet med våra liv

 
Jag lägger mycket tid av mitt liv med att fundera över syftet med mitt liv här på jorden.
 
Jag tänker mycket på hur vi är med varandra och vad som är viktigt för mig .. och för dig.
 
Jag tror att de flesta kan skriva under på att vi alla vill få leva och vara som vi är.
 
Utan fördomar och utan att bli dömda.
 
Jag tror också på att vi alla föds goda.
 
 
Vi föds nyfiken.
 
På allt runt omkring oss.
 
Vi föds med öppna sinnen.
 
Vi föds naiva och kärleksfulla.
 
 
Titta på ögonen .. det finns tillit där .. det är intensivt .. det är rent.
 
Det är det vackraste jag vet.
 
Barnen.
 
Visst är det hemskt att vi tar ifrån barnen den där underbara oskuldsfullheten och lär dem att världen är full av människor som inte vill dem väl?
 
Vi förbereder dem på att alltid vara lite misstänksam.
 
Att alltid veta att de måste slåss för sin plats - för annars är de ingen?
 
Att det visst spelar roll vad för religion, hudfärg och åsikt de har?
 
Det är de vuxna som är anledningen till att det finns krig, våld och sorg i världen.
 
För att vi vuxna har svårt att släppa våra egna rädslor .. svårt att säga förlåt .. svårt för att be om hjälp .. men framförallt - vi har svårt att se på våra egna brister och göra något åt det.
 
 
Det krävs nämligen mod för att genomföra en förändring med sig själv.
 
Det gör ont, det är skrämmande .. det är förenat med smärta att förlåta sig själv för alla fel som man har begått.
 
 
Men tänk .. om vi skulle börja göra just det .. förlåta oss själva .. älska oss själva .. lära barnen att älska sig själv som den viktigaste personen i sitt eget liv ..
 
 
OM vi lät dem få fortsätta vara sådär älskvärd .. förlåtande och mjuk genom hela livet ..
 
Hur många krig, våldsamheter och sorger skulle det finnas då?
 
 
Det är vårt gemensamma ansvar att ge barnen den bästa morgondagen.
 
Efter vår bästa förmåga.
 
 
 
<3 Jag kan bara vara mitt bästa jag <3
 
 
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0