Tillåtande miljö

 
What a day!
 
Idag har jag iakttagit, lyssnat och berörts. 
 
Insikter .. tankar och känsla av hur viktigt det är att få vara människa landar i mitt sinne denna kväll.
 
 
Majs kan konsten att slappna av ..
 
Iakttagelse från mig under en fikastund idag. Det fanns annat att uppmärksamma också, som att;
 
 
 
RFSL Gävleborg fick 9 nya medlemmar idag!
 
Plötsligt händer det.
 

Vad gör RFSL?

RFSL arbetar för att homosexuella, bisexuella och transpersoner, samt andra personer med queera uttryck och identiteter, ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som andra. RFSL:s verksamhet är mångsidig och består bland annat av politisk påverkan, informationsarbete och sociala och stödjande verksamheter. Konkret kan det röra sig om allt ifrån att uppvakta politiker och myndigheter och erbjuda utbildningar till att arrangera fester och andra sociala aktiviteter. Mycket av det politiska arbetet sker på central förbundsnivå, medan den individstödjande och sociala verksamheten oftast sker på avdelningsnivå.   källa: http://www.rfsl.se/?p=109 

 
 
Min personliga åsikt: det är fint när människor är vi .. som vi är .. för att vi kan och vill.
 
 
 
 
Tillåtande miljö .. jag älskar begreppet tillåtade miljö :)
 
Kärlek // Anna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0