Trött på mig själv

 
Ja sådana dagar har jag mellan varven ..
 
Som idag.
 
 
Jag gör en massa saker som inte syns .. som jag inte pratar om .. och ibland vill jag bara ha tystnaden och ensamheten som motpol till allt jag gör och håller på med.
 
De som får en liten inblick i min vardag säger:
 
- HUR orkar du?? Var får du energin från??
 
Jag svarade idag: jag dricker barkte, min näringsteraput säger att det är bra.
 
 
Det är där jag blir trött på mig själv .. 
 
 
Det är okey att bara vara också.
 
Livet ÄR mer än att bara spränga sig fram överallt.
 
Egentligen var jag inte i skick idag ( jag äter antibiotika och är skittrött ) .. att göra alla dessa samtal och förändringar - driva igenom saker och ting.
 
Sätta bollar i rullning och vara som en del inte gillar mig för att jag är .. ni vet .. vara sådär jävla duktig.
 
Å andra sidan finns det människor som älskar mig för och av  samma anledning.
 
För jag HAR sparkat in några dörrar idag - det var skönt det också.
 
Ungefär som en slalomåkare .. jag fixade backen & portarna på rätt tid.
 
Känslan: DÄR SATT DEN!
 
Fast .. det borde vara så att jag och du skulle duga precis som vi är .. utan att någon annan skulle behöva bekräfta det.
 
Livet borde inte vara en tävling.
 
Det är därför som jag är så trött på mig själv idag.
 
Jag behöver bara min egen bekräftelse för att veta att jag duger.
 
Jag glömde bara bort det för en stund.
 
Så .. min hälsning idag till er är:
 
Vi duger som vi är .. den enda bekräftelsen som betyder något av vikt är den vi ger oss själva.
 
Kram på er .. det är kramens dag idag // Anna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0