Vilse

 
Livet är märkligt.
 
 
Här är jag.
 
Jag blir ofta inringd och tillkallad när människor behöver hjälp, stöttning eller för att stifta fred i kaos.
 
Jag strukturerar, organiserar och föser ihop människor över alla gränser.
 
Min Jenny är ofta road över mig och min telefon.
 
För att i min kontaktlista finns alltid minst en person att ringa till i situationer för vad jag än behöver.
'
Ibland är livet märkligt.
 
Som idag.
 
När jag inser att den som behöver hjälp är jag själv.
 
Det finns ingen prestige hos mig i att vara den som alltid fixar allt själv - även om det ser ut så 99% av min verksamma tid.
 
Därför att 99% av tiden ringer andra och behöver min hjälp.
 
Så idag tog jag upp min telefon och ringde och bad om hjälp.
 
För mig själv.
 
Samma dag kommer den.
 
Ett ögonblick bort kommer den stöttning jag behöver idag.
 
En annan människa tar av sin värdefulla tid för att backa upp mig och ge mig stöttning med full genomslagskraft.
 
Det är dynamik i sitt renaste flöde.
 
Idag gick jag vilse .. för att sedan få en hand utsträckt till mig som inte bara visade mig vägen .. utom som också följde mig hela vägen hem.
 
Tacksam.
 
Jag är ödmjukt tacksam.
 
Dagens budskap: 
 
 
Att be om hjälp är inte en svaghet - det är en styrka att inse sina egna begränsningar.
 
Tillsammans är man stark.
 
 
Kärlek  // Anna
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0