Mitt hjärta tillhör er

 
Idag har jag ägnat hela dagen till Söderhamns Unga och barnen ..
 
 
Hairstyling för barnen innebar att även jag blev stylad .. av Blerim .. för egen del kan jag bara konstatera att det måste ligga mycket kärlek i det jag gör för att kunna utsätta mig för precis allt de önskar :)
 
 
 
Skattjakt för barnen .. de var så exhalterade när de fick följa med piraten och leta efterd en gömda skatten som han så lurigt gömt i lekparken under alla buskar .. godis .. till alla barns förtjusning fanns att hitta bland snåren.
 
Vad är det då som gör att jag vill lägga min tid på detta?
 
 
Jo .. barnen och ungdomarna .. de är inte som vi vuxna .. de är helt eller lite ofärgad till sin omgivning.
 
 
Ett litet barn från Eritrea satte sig i mitt knä idag .. först ritade vi .. sedan höll jag honom i min famn när vi dansade till musik .. han förstod inte ett ord av vad jag sade och jag förstod inte hans ord .. men det spelade ingen roll. Vi kände med hjärtat. 
 
Hans mamma kom och skulle ta honom vid fera tillfällen och han visade bestämt att han inte ville ur min famn .. jag visade med tecken att det var helt ok att han var med mig .. och vi dansade vidare tills jag satte mig på en bänk med honom i min famn.
 
Där satt vi .. två främlingar .. en vuxen och ett barn .. vi tittade på uppvisningar och jag kände mig rik på livet. Jag lutade mig bakåt och barnet halvlåg i min famn. Jag snusade på hans huvud .. strök honom på kinden och kramade honom, som om han vore mitt barn.
 
Så satt vi tills det var dags att lägga honom i hans vagn .. jag lyfte förikstigt ner honom och ville ärligt inte alls släppa ifrån mig honom. 
 
Ni förstår .. han gav mig mer än vad många vuxna någonsin gör .. han gav mig fullständig tillit, gemenskap och värme där vi möttes - enbart som människor, såsom vi är skapta. Språket var kärlek. Jag kände hur han tyckte om mig och han kände hur mycket jag tyckte om honom, utan att enda ord sades. 
 
Det är så jag ser på min omgivning.
 
Genom att känna med hjärtat.
 
Oavsett ålder, kön, sexuell läggning, etnicitet eller bakgrund.
 

Det är stort, det är vackert - och det är värt all min tid.
 
Det räcker nämligen gott med att vi bara är människor och känner med hjärtat.
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0