Där min själ hör hemma - Söderhamns Unga

 
Jag  möter många människor, dagligen. Jag blir alltid berörd på ett eller annat sätt. Men ikväll berördes jag ända in i själen. Jag hade ett möte med en av föreningarna som ingår i Centrum för lärande av allas lika värde. Det är en mycket speciell grupp för  mig, Söderhamns Unga. 
 
Varför är de så viktig?
 
Varför berör de mitt hjärta med den där speciella känslan?
 
Därför att de bemöter sin omgivning så som jag är, lever och verkar och önskade att allt var.
 
Icke dömande, öppna och med hjärtat i fokus.
 
Jag har skrattat, tagit del av drömmar, visioner och en passion som slår det mesta ikväll.
 
De är framtidens unga. De är starka. De är allt och lite till. De är livet.
 
De har berättat för mig hur de ser på omvärlden och mitt hjärta slår några slag snabbare, för de är klokare än många andra vuxna som jag möter. De vill ha mjuka värden. Med dig och med mig. Med alla.
 
Jag kan inte sluta att le och känna gränslös kärlek för att jag får vara en del av deras gemenskap.
 
 
Söderhamns Unga .. kärlek och ljus till er från mig. 
 
NI gör all skillnad där det räknas och känns: i hjärtat!
 
 
Gemenskap, inkludering, integrering, kakor och ett meddelande till mig på tavlan. 
 
 
Sandor .. du är ljusbäraren, energin och anledningen till att drömmar förverkligas. Du är beviset på att allt är möjligt. I min värld är du för evigt inetsad som kärlek när den verkar i sin friaste form.
 
 
 
Tänk .. vilka förutsättningar vi får när vi ser varandra som människor. När vi skapar tillsammans - oavsett etnicitet,ålder,läggning eller status. 
 
För mig är det kärlek // Anna
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0