Det vi gör mot varandra

 
Jag kan inte sova .. jag tänker på vad som är viktigt för var och en och hur vi strider för vår sak.
 
Jag tänker .. hur kan människan leva så nära varandra men ändå vara så olika?
 
Jag tänker .. det som är problem för mig kan vara som bästa drömtillvaron för någon annan.
 
Jag tänker .. varför är människan så egocentrisk?
 
Vi har ett helt jordklot att vandra på - men vi delar in det i land och riken och sätter märken på mitt och ditt.
 
Vi älskar att tala om för andra hur de skall vara, bete sig och tänka, men tänker sällan på hur vi själva är med och mot andra och varför det är så viktigt att förändra andra människor.
 
Varje dag hör människor av sig till mig - med olika livsöden. 
 
Någon har problem med ekonomi, någon blir mobbad, någon vill bara få prata - bli lyssnad på, någon blir hotad, någon blir förföljd, någon har klädproblem och någon vill bara få ha ett liv.
 
Jag blir ledsen när jag ser att människan medvetet är ond mot och med varandra.
 
Jag blir upprörd när jag känner att människan medvetet väljer att blunda.
 
Jag blir förbannad när jag ser att människan inte hjälper fast en kan.
 
Jag tänker .. jag är här, inte för att bli älskad av alla, jag är här för att ge av mitt bästa jag. 
 
 
 
 
Kärlek är rent och tillåtande. Det är det enda som blir större ju mer vi slösar med den.
 
 
Idag tänker jag slösa mer än någonsin med den - för att jag kan och vill.
 
Människan älskar mig och hatar mig.
 
Jag tar inget personligt, jag är inte här för att bli älskad av alla. Jag är här för att vara mitt bästa jag.
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0