Det vi gör mot varandra

Sitter i skrivande stund i mitt Eden ... lyssnar till suset i träden, fåglarna som kvittrar så glatt, ser vattnet krusa sig lite grand i solskenet och jag känner sådan lycka. 
 
För att jag får ta del av just den här stunden.
 
Vad jag känner och tänker är harmoni.
 
Jag tänker också på hur vi människor är med och mot varandra, alltid en massa åsikter om hur andra bör bete sig, vara eller inte vara och människan vill i överlag att andra skall vara precis som en själv har sina värderingar.
 
Jag tycker att alla har rätt till sina egna åsikter .. men önskade att vi var mer tillåtande och inte dömde andra så fort. Människan har en tendens att agera i affekt. Vill gärna påpeka vad som är fel hos andra. OM vi var mer tillåtande skulle vi inte behöva peka finger åt någon annan.
 
Jag gör inte det. Och det i sig kan vara provocerande.
 
Varför skulle jag?
 
Varför skulle jag peka på någon annan och säga att det någon tänker är fel eller att en annan har fel uppfattningar bara för att de inte överstämmer med mina åsikter?
 
Jag väljer själv hur jag bemöter min omgivning, ibland talar jag när jag ser att det gör skillnad, ibland när det inte finns något att säga som förbättrar något så är jag tyst. 
 
Jag lägger ingen värdering i vad andra tycker om mig, det är inte mitt.
 
Det här är mitt budskap idag:
 
 
Nästa gång du blir påverkad av någon annan .. testa att tänka: varför reagerar jag såhär? Vad är det hos mig själv som gör att jag känner såhär? Kan jag bemöta det på ett sätt som inte kommer ut som ilska och framförallt - vad säger det om mig själv att jag reagerar på det här sättet?
 
Stanna upp i nuet, andas, tillåt livet att få leka och skratta tillsammans med er.
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0