Färgen på mitt blod

 
Bilden ni möter visar en leende kvinna, en vit kvinna med blåa ögon. Uppfödd i en företagarfamilj med vänner som tillhör " rätt" hylla i samhället såsom normen oftast ser ut. Vad är jag?
 
Jag är normbrytande.
 
Jag accepterar enbart mångfald och allas lika värde.
 
 
 
Vi köper det ögat ser. Vi är det normen uppfostrar oss till att vara. För att få vara en del av gemenskapen.
 
 
 
I min värld är det oerhört provocerande och oerhört fel .
 
Vi är alla lika mycket värda oavsett vem vi är, oavsett bakgrund, oavsett ryggsäck, oavsett lidande, oavsett vad.
 
Det är bara det ögat ser som bestämmer hur normen placerar in oss människor i olika fack.
 
Tänk om vi levde blind, stum, utan känsel och döv.
 
Hur skulle vi då kunna göra skillnad?
 
Mitt blod som pumpar genom mitt hjärta är lika rött som resten av hela mänskligheten.
 
Utan blod dör vi - alltså är vi överlevare med samma färg.
 
RÖD.
 
Som kärlek.
 
 
 
Vi känner med hjärtat.
 
Den är tillåtande.
 
Den är kärleksfull.
 
Den ser.
 
Den hör.
 
Den berör.
 
Söderhamns Unga .. ni är allt.
 
Ni skapar förutsättningar och gör skillnad.
 
För mångfalden.
 
Jag älskar er av hela mitt hjärta.
 
I sommar skapar vi mångfald tillsammans och tränger undan alla normer som existerar!
 
// Anna
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0