Mellan liv och död

 
Lång tystnad från mig.
 
Medvetna tankar, känslor och upplevelser måste få landa.
 
Tystnad.
 
Jag har aldrig varit så tyst tidigare som jag är nu.
 
Insikter som landar.
 
Vad är viktigt?
 
Vad är jag?
 
 
Jag är redo att bryta tystnaden.
 
 
Jag följde min pappa till hans sista vila.
 
Jag grät så mycket att tårarna skymde min sikt.
 
Att det blev svårt att andas.
 
Jag grät av tacksamhet.
 
Av tacksamhet för allt som han har gett mig.
 
Av alla minnen jag kan bära med mig.
 
Av den insikt som han gav mig om livet.
 
1000 tals bilder flaschade förbi - skratt, gemenskap och glädje.
 
En man - sådan enorm förmedling av kärlek.
 
Pappa sa ofta till mig:
 
- Anna, jag har sett, gjort och upplevt allt som jag har önskat mig. Fick jag leva om mitt liv igen skulle jag inte ändra något alls.
 
 
De orden följde mig under hela begravningsakten.
 
Jag har använt tiden sedan han gick bort till att vara glädje, livsglädje, så som jag är född att vara. Tacksam för att jag HAR livet. I mig, runtomkring mig, överallt finns livet och glädjen - om vi väljer att se den.
 
Vad är jag?
 
Jag är glädjen.
 
Jag är livet.
 
 
 
Jag älskar livet, så idag träffade jag Kim.
 
Kim är färgad av erfarenheter som ingen i hennes ålder skulle behöva ha kunskap om.
 
Ingen överhuvudtaget skulle behöva ha sådan erfarenhet.
 
Men OM man har starka erfarenheter med sig i bagaget kan man välja två vägar:
 
1) Välja att bli ett offer av sina erfareheter och omständigheterna kring det.
 
2) Välja att göra sina erfarenheter till en styrka och ta sig vidare- starkare just på grund av vad de erfarenheterna du har med dig har lärt dig.
 
 
Kim väljer livet.
 
För mig blir kontrasterna extrema.
 
Underbara.
 
 
Jag väljer också livet - och öppnar dörren för alla som vill dela det med mig.
 
Men aldrig mer sparkar jag någon över tröskeln om man inte redan har påbörjat resan inom sig till att välja livet till 100%
 
 
 
Den insikten kom när jag följde pappa till hans sista vila.
 
 
Jag vill bara ha MEDVETEN förändring - till det bättre.
 
 
Tillsammans med alla som väljer livet som sitt första val.
 
 
Gammal som ung.
 
 
Jag är förälskad i livet - i den fria energi som vi alla kan välja.
 
Vad väljer du?
 
Följer du ditt hjärta .. står du kanske och vickar på tröskeln .. eller lever du .. på riktigt?
 
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga Malmström

Fint skrivet Anna <3


Svar: Tack Inga <3
Anna

2014-03-24 @ 21:25:49
Postat av: Anna

Jag kände inte din pappa, Anna, men för att kunna ge en människa så fina och underbara värderingar och en sån underbar syn på andra människor och själva livet, så måste han själv ha varit en helt underbar och otroligt fin människa. Han kommer alltid finnas i ditt hjärta och vaka över er <3 och han måste vara otroligt stolt över dig <3

Svar: Han var en makalös människa. Den finaste, ärligaste och raraste jag känner till. Tack! <3
Anna

2014-03-26 @ 13:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0