Den jag är


Idag gick jag & Afraa till Ramr butik & köpte ingredienser till vår lunch. Afraa är BTW min nya, fina, godhjärtade vän från Syrien.
Vi har under denna vecka sedan vi möttes i måndag skrattat & gråtit tillsammans varje dag. Openminded and openhearted inför och med varandra. Jag är djupt & innerligt berörd av henne.
Idag sa hon: Anna, Söderhamn is blessed by you.
Jag svarade: no, its me, beeing blessed by all you beautiful people, sharing the present and the stories of our lifes, side by side here and now.



Vi köpte alla ingredienser och när jag skulle betala fick jag syn på: BAKLAVA!! Då åkte 4 stycken av den delikatessen med också 😂


Afraa förbereder min favvismåltid.
( Afraa till vänster om mig & Alaa höger)

Falafel. Så makalöst gott. Älskar dessa tjejer som varje dag spenderar sin tid vid min sida. Ödmjuka inför livet & jag inför dem. 
Jag önskar hela världen att få ta del av den kärlek jag möter varje dag.
Jag tar varje dag del av resan från krig & död med slutdestinationen som innehåller en önskan om fred & liv. Det många av oss tar för givet.
Ett flickebarn kom in idag på Centrat. Stod tyst & tittade på leksaker som någon hade skänkt. Jag tog hennes hand och visade att hon fick välja ur kartongen. Skygga ögon, ett snabbt leende .. sedan skratt & glädje. Kramen jag fick gick rakt in i hjärtat.
Jag tänker: vi kan göra precis allt - när viljan till något bättre är det enda valet. När vi väljer att se. När vi väljer att älska vår nästa. När vi slutar vara rädd.


För mig är dessa möten en stark påminnelse om att varje sekund vara tacksam för precis allt jag har i mitt liv.

Mitt liv är en gåva, mitt att leva varje dag.

Jag kan välja. 
Jag väljer att vara mitt bästa jag.


Kärlek // Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0