Det är på riktigt

Tillbaka i det verkliga livet och måndag morgon kickade jag igång dagen med uppföljning av drift till Centrum för alla. Här är det på riktigt. De människor som rör sig här behöver inte en massa snack, de behöver verkstad och verkställande. NU, i verkligheten i denna sekund.
 
När jag rör mig framåt behöver jag därför människor som VÅGAR ta ställning och som VÅGAR göra det där som många inte vågar göra, nämligen ta del av verkligheten som den ser ut OCH agera därefter.
 
Jag är ödmjukt tacksam för dessa människor för de ser till att ta ansvar för de som behöver dem som mest: människor som vill vara en del av hela samhället.
 
 
Eva Tjernström, ordförande för regionstyrelsen är en av de politiker som agerar här och nu i verkligheten. Hon inte bara ser var vi blöder, hon tar aktivt ställning och agerar. För - det är på riktigt. 
Människorna i samhället som behöver integration eller delaktighet behöver inte politiker som pratar och funderar, de behöver politiker som agerar och som gör skillnad.  I livet här och nu.
 
Eva är en av få människor som jag har mött som har precis allt det där. Hon VÅGAR. Därför är det med en oerhörd glädje jag kan delge att hon kommer att volontärarbeta en hel vecka på Centrum för alla i augusti. Hon gör det för att få en verklighetsförankrad bild av alla människor som rör sig i samhället och för att möta alla som rör sig in och ut genom dörrarna på Centrum för alla. Hon kommer personligen att ta del av alla, prata med alla, vara med överallt där det händer. I verkligheten. Det gör att hon kommer se, ta del av och vara med på riktigt. Vara delaktig i fältet, tillsammans med alla andra. Eva, hela vågen för dig. Du är på riktigt. Människorna kommer att älska dig för att du gör just detta, visar att du bryr dig och är delaktig. För att du är med i fältet. Sådant kommer människor ihåg, det är sådant människor bygger förtroende på. Delaktighet. Du levererar.
 
 
En annan människa som jag verkligen känner djup respekt och förtroende för är Lars  Ulander, chef för Migrationsverket. Han har ett tydligt uppdrag och är otroligt kompetent i allt han gör. Jag älskar när människor ser möjligheter i precis allt, att utmaningen är att hitta lösningar. Sådan person är Lars.
Jag kommer för evigt att vara honom lojal i den process vi rör oss tillsammans i - integrationsarbetet. Det är utmanande, det är ofta ett hett ämne, det finns ingen mall .. ändå .. han tar besluten som krävs.Han trodde på mig när ingen annan gjorde det. Jag har jobbat så oerhört hårt för att leverera. Jag satte allt av mig själv på spel, har jobbat dygnen runt och resultatet är Centrum för alla. Jag vill att alla förstår vad han är denna man, han är den som gjorde allt möjligt när INGEN annan vågade. Det säger precis allt och lite till. 
 
 Bjuder på denna .. han är ju lite rolig också .. även om jag försökte vara seriös ;)
 
 
Jag äter, sover och lever för integrationen. Tack för att du trodde på mig. Det gjorde att tusentals människor nu är i samverkan. I FULL samverkan. Vi är dynamik när den är som bäst. Så många individer. Så många som befann sig i hopplöshet som nu är i samhörighet.
 
Så Eva Tjernström och Lars Ulander, ni snackar inte - ni är på riktigt.
 
Ni levererar.
 
Tack!
 
Kärlek // Anna
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0