Det löfte jag gav

Livet.

Ligger i min soffa och reflekterar.

Tänker på min pappa som lärde mig så mycket om livet. 

Han sa:
- Anna, lova mig att se efter mamma och lev med människor som stöttar dina drömmar.


Jag lever som jag lär och älskar livet just för förändringarna jag möter i livet och hur jag skapar min verklighet efter det. Livet handlar om relationer, förmågan att välja ärlighet, glädje och sunda flöden som vi mår bra av. Det handlar också om hur vi hanterar dåliga relationer och vad vi gör med dem. Förändringen till det bättre kräver först en förändring hos oss själv, så vi kan & vågar välja det bästa i livet. Våga välja det som gör oss lycklig.



Mamma. Kvinnan som gav mig livet. Sedan gav livet mig Alaa. Familj. Med och utan blodsband. Det som binder oss samman är gemenskap, ärlighet, omtanke och en stor tillgivenhet. Till livet. Tillsammans.



Afraa, jag ser mig själv i hennes ögon, jag hör mig själv genom hennes skratt och jag känner min egen sårbarhet genom hennes tårar. Livet gav mig livslång vänskap i en främling som en dag stod utanför min dörr. Mitt val den dagen var att släppa in, öppna upp och ge av fri vilja.
Jag gav kärlek, omtanke och styrka.



Det jag fick tillbaka är så mycket större.

Familj handlar om ärlighet, omtanke, förmåga till att ta hand om och ge allt av oss själva i fri vilja. Det handlar om att välja glädje och våga säga nej till sådant som inte gör oss lycklig.

Jag är så tacksam för att min pappa lärde mig så mycket om livet, att han visade vikten av att välja det som gör mig lycklig i relationer till andra. 


Jag har därför underbara människor i mitt liv  som stöttar mina drömmar och som lever vid min sida.

Jag ger och jag får.

I ärlighet, ödmjukhet och av fri vilja.

Det är kärlek // Anna









Kommentarer
Postat av: Lise-Lott

Det är kärlek och såååå vackert.
Du är bra Anna!

Svar: Ja, det är kärlek.
Tack <3
Anna

2015-11-23 @ 09:41:49
URL: http://minafyravaggar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0