Vad vi gör ❤️




Mina dagar fylls av mötet med andra människor. Hela tiden möten. Jag iaktar min omgivning med förundran och glädje. För varje dag ökar mitt medvetande om mänskligheten och hur vi är med varandra. Vad vi saknar. Vad vi har. Tydligare och tydligare blir bilden av mänskligheten och hur vi fungerar. Givmildheten och egoismen möter mig dagligen. Liksom styrkor och rädslor.


Barnen berör mig djupt och innerligt.
Alltid öppna. Alltid sökande. Alltid snälla. Alltid givmilda. Kramar. Ärlig. Utsatta, sårbara står de i beroendeställning till oss. Vi vuxna.


Ungdomarna. Präglad av både bakgrund, kultur och sökning efter egen identitet. Nyfiken på livet och ofta utmanande i sina attityder.
Jag möter enbart fina unga människor som är på väg in i vuxenvärlden. Så många samtal om livet jag har haft och har med dem.
Mina tankar går ofta i banorna kring: hur tar vi egentligen hand om våra unga? Varför är vuxna ofta benägen att döma och lägga värderingar?
Det faktum att många vuxna har en massa åsikter utan att i praktiken agera för att hjälpa till - det provocerar mig oerhört hårt. 
De unga.
De behöver inte åsikter. De behöver engagemang. 
Det är därför jag lägger många timmar av mitt liv på de unga.
Jag vill vara med och stötta där det räknas. I hjärtat. 

Alla kan vi hjälpa till med något. Vår tid, engagemang, ge saker, stötta med ekonomi. Eller fråga andra som kan hjälpa till om en inte kan själv. Göra det vi kan helt enkelt. DU behövs. DU spelar roll. 

Kom ihåg, alla ungdomar har inte samma utgångsläge i livet.


Mötet med vuxna. De som söker hjälp och de som har makten till att kunna hjälpa . Varje dag levererar jag information till makthavare i samhället om hur det ser ut på gatorna, i hemmen och i livet för civilsamhället. Vet ni. Det är de vuxna som skapar problemen i samhället och det är även de vuxna som har lösningarna. En fråga till er alla:
- vilken sida tillhör du? Den som bara ser problemen eller ser du lösningarna?
Valet är ditt. 
Varje dag bygger jag nya broar, skapar nya möjligheter och förändrar tiden här och nu till det bättre i samverkan med många andra människor som ser, förstår  och vill. Vi gör inte alltid rätt, men bättre att göra något än att inte göra något alls.
Jag älskar viljan hos människan. Möjliggörarna. De som har modet till att göra det som krävs. Skapa förändringen till det bättre.



Allt vi behöver för att må bra är egentligen mer öppna hjärtan, mer öppet sinne och glädjen i att vi är skaparen av våra egna liv. 

Förändringen till det bättre börjar alltid med oss själv och vår egen inställning till oss själva, omgivningen  och livet. 



Jag är skaparen av mitt liv. Jag är skaparen av min egen lycka. Jag väljer helt själv vad och vem jag släpper in i mitt liv. Hur jag vill må. Vad jag vill göra. När jag vill ha förändringar. Modet att göra förändringen. Ibland måste vi släppa taget om gammalt för att kunna släppa in nytt. Allt handlar om mina egna val. 

Vad väljer du i livet?

Du är värd det bästa. 

Du har ett liv. Det är här och nu. 

Du väljer.

Kärlek // Anna ❤️










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0