Jag är inget utan dig

Vill dela med er.

Vad vänskap är och hur den kan se utom vi släpper in den och välkomnar den.

Förra veckan blev jag sjuk. Riktigt sjuk. Sådär sjuk så jag inte klarade av att ta hand om mig själv. Jag var så sjuk att jag inte kunde gå själv. 
Att då i samma sekund mötas upp av människor som verkligen bryr sig och som ger precis allt för att de ser och vill hjälpa, för att de är vänner .. det är så himla fint. De flyttade in i mitt hem under några dagar. Hjälpte mig med precis allt.

Jag är verkligen tacksam.


Rasmus kände hur sjuk jag var. Så försiktigt låg han nära, nära hela tiden. Utan att störa. Djur är helt otroliga på att fånga upp sin omgivning.

Bordet i sovrummet som alltid var påfyllt med vätska. Jag var påpassad dygnen runt. Flera gånger i timmen blev jag ompysslad med frågan:
- har du druckit? Behöver du något?


När jag kunde börja äta fick jag hemlagad soppa med läkande kryddor.


När jag tog mig upp till soffan fick jag manikyr och fotmassage. Så otroligt ompysslad. Kärlek.

Påfyllnad. Återhämtning. Andas. Boost.


Kommer till jobbet efter en vecka och första dagen möts jag av denna hälsning. Av de två kvinnor som vårdat mig så ömt när jag låg så sjuk.


Jag kommer inte ihåg hur livet var innan ni kom in i mitt liv, men jag vet det här med all säkerhet:

- jag är inget utan er, ni kom in i mitt liv när ni hade förlorat precis allt i era egna liv. Ni har lärt mig allt om ödmjukhet och att livet handlar om vad vi gör för varandra & om att leva varje sekund. Ni har gett allt av er till mig & mitt löfte till er är att jag alltid kommer att ge allt av mig till er. 

Tack för att ni älskar mig. Jag älskar er. Alltid. Tack för att ni kom in i mitt liv.

Kärlek // Anna ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0