❤️

Barn. Det finaste jag känner till.

Mycket skratt. Mycket hjärta.

Jag har en systerson, Valter.
Jag var med på BB när han var en liten, nyfödd bebis. Bar honom i korridoren morgon som kväll.
Jag tänkte då, hur speciellt bandet till honom var.
Det var 2006. 

2016 är året nu.

Det är fortfarande lika speciellt.

Jag tycker att det är så himla fint att han vill spendera sin tid med mig, att han vill sova över hos mig. Fortfarande. 

Ikväll är det moster & Valtertid.



Pizza på Amore till middag. Vi pratade om skolan, favoritämnen. Att de läser om Järnåldern på SO:n, vi pratade om gudar och gravar .. & om allt mellan himmel & jord.



Filmkväll, Sune i fjällen.
Vi skrattade så taket lyfte.


Mys. 


Mostertid betyder favoritgodis. Så mycket en orkar. 

I rätt följd:

1) Snickers
2) Twix
3) Salta pirater

Fredagkväll, moster & Valtertid.

Jag tänker hur viktigt det är med tid. Att ge tid för att få tid som betyder något och som ger både minnen att förvalta men även känslan av att vara betydelsefull. 

Jag vill att Valter känner så och att när han blir vuxen så kommer han ihåg att det var just sådär speciellt och mysigt att spendera tid med sin moster. Att han kommer ihåg mig med värme och glädje.

Därför boundar jag med tid och uppmärksamhet, för han är mycket speciell för mig .. så är bandet mellan mig och en 9-årig pojke stärkt för en livstid.

Det känns himla fint ❤️

Kärlek // Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0